Faxe Bugten 15/9 2009

Faxe Tennisklub strøg til tops

I den landsdækkende tennisturnering DTF Cup har Faxe Tennisklubs dygtige trekløver Helle Gudmandsen, Inger Nielsen og Henrik Nielsen i løbet af sæsonen spillet sig frem til finalerunden.
Semifinaler og finaler afvikledes denne weekend i Randers. I semifinalen mødte Faxe Risskov, som blev besejret med 2-1. Inger tabte sin single medens Henrik i vanlig overbevisende stil vandt sin single og sammen med Helle tog sejren hjem ved at vinde Mixen.
Det samme mønster gentog sig i finalen mod Nykøbing Mors. Faxeholdet vandt 2-1 og dermed pokalen. Faxe har efterhånden deltaget i denne turnering i en del år og altid kvalificeret sig til finalerunden. I år var det således 4. gang, at vinderpokalen kunne rækkes i vejret.